شود روزی که در سجده بگویم؟؟
اما تقوا بهتر...
سفارش استاد پناهیان: ممکن است فتنه هایی در کار باشد...
منبع:سایت افسران
مظلومیت در اوج اقتدار، حماسه ای از جنس آخرالزمان
در آخرالزمان حماسه چگونه آفریده میشود؟ روزبهروز مقتدرتر میشویم،
مظلومیتهای جدیدی هم به کارمان اضافه میشود؛ منتها این مظلومیت با انواع مظلومیتهایی که تاکنون بوده، فرق دارد
در ادامه توضیح داده میشود:
شگفتی های گریه برای سلامت بدن
به گزارش قدس آنلاین، در بسیاری از مواقع والدین از اینکه نوزادانشان بی دلیل گریه می کنند برآشفته شده و
در پی دلیل بر می آیند در حالی که امام صادق (ع) پرده از راز این گریه های بی دلیل برداشته اند و در زیر مرور می شود:
بهترین نمازهایم را در لانه جاسوسى خواندم
فرازی از وصیت نامه شهید علی حاتمی
بهترین نمازهایم را در لانه جاسوسى خواندم
محیطى که مرا ساخت و باعث پرورش من شد و محیطى که مىتواند نمونه باشد.
امام جماعت آقای خوئینىها بود. شاید بهترین نمازهایم را در لانه جاسوسى خوانده باشم.
بعد از هر نماز، ایشان براى ما صحبت مىکرد، از تزکیه نفس و خودسازى مىگفت.
سخنان زیبا از استاد شهید مطهری
دورۀ عمر براى هركسى دورۀ مدرسه است. همان طورى كه در مدرسه روز و ساعت و دقیقه ارزش دارد، آن دقایقى هم كه زنگ تفریح نواخته مىشود براى تجهیز و تجدید قوا و آمادگى براى كسب كمال در ساعات دیگر است، تمام دوره عمر آدمى باید به همینطور تنظیم شده باشد، آن وقت است كه ساعت و دقیقۀ هدر رفته وجود ندارد. حکمتها و اندرزها، ص56
در میان عوامل فساد اخلاق و تضعیف روحیه و در میان عواملی كه در زندگی ایجاد بدبختی و ناتوانی میكنند، چیزی به اندازه تنعم ونازپروردگی مؤثر نیست .
رسول اکرم دین را از کلمۀ «لا اله الا الله» آغاز کرد، حساسترین نقطههای قلب مردم را با عقیدۀ توحید اشغال کرد و تکوین و تربیت امّتی عظیم و مقتدر را بر این اساس به وجود آورد. حکمتها و اندرزها، ص12
اگر انسان بخواهد لذتهای معنوی و الهی را در این دنیا درک کند، چارهای ندارد جز اینکه از لذتهای مادی و جسمانی کسر کند.احیای تفکر اسلامی، ص99
به هر اندازه که انسان بیشتر به اشیاء عادت داشته باشد، بیشتر به آنها بسته است و اسیر آنهاست، و به هر اندازه که انسان اسیر باشد آزادی ندارد. احیای تفکر اسلامی، ص91
خدای قرآن برخلاف خدای فلاسفه یک وجود خشک و بیروح و بیگانه با بشر نیست، خدای قرآن از رگ انسان به انسان نزدیکتر است. وحی و نبوت، ص 92
حتی دشمنان با اینکه امام حسن عسکری علیه السلام را سخت تحت تعقیب داشتند و گاهی به زندان میبردند، وقتی که با حضرت روبرو میشدند وضع عجیبی داشتند، نمیتوانستند در مقابل ایشان خضوع نکنند. سیری در سیرۀ ائمه اطهار، ص247
کار تبلیغات استعماری به آنجا رسیده که اگر کسی سخن از وحدت اسلامی بگوید، عدهای از نظر مذهبی او را تکفیر میکنند! 15 گفتار
اسلام نهضت پیامبران(ع) را به سود محرومان میداند نه این که منحصرا به دوش محرومان بماند.
اگر مىخواهى شناخت داشته باشى، شرط شناخت صحیح داشتن آدم بودن است… قد افلح من زکّیها و قد خاب من دسّیها. سوره شمس، 9و10/مجموعه آثار ج13 ص 368
آزادی معنوی یعنی آزادی فکر از خرافات و اوهام و آزادی اراده از وابستگی های حیوانی . یاددا شتهای استاد مطهری، ج 1،ص 98
دموکراسی در اسلام یعنی انسانیت رها شده و در غرب یعنی حیوانیت رها شده، بنابراین آزادی و دموکراسی در قاموس اسلام جنبه انسانی دارد و در غرب جنبه حیوانی. مجموعه آثارج 24 ص 348
نسل کهن باید از بزرگترین گناه خود توبه کند و آن مهجور قرار دادن قرآن است. کتاب ده گفتار
خدایا نیت پاک عطا فرما، ما برای سیر شدن قیام نکردیم، برای سیر کردن قیام کردیم. آینده انقلاب اسلامی ایران اثر استاد شهید، مرتضی مطهری
منبع:http://www.ammarname.ir/node/141883
سخن امام کاظم(ع) درباره علت خمس ندادن مردم
سخن امام کاظم (ع) درباره علت خمس ندادن مردم
در روایتی از امام كاظم علیه السلام نقل شده که حضرت فرمود:
«لقد یسر اللّه على المؤمنین ارزاقهم بخمسة دراهم جعلوا لربّهم واحداً واكلوا اربعة حلالا ثم قال هذا من حدیثنا صعب مستصعب لایعمل به ولا یصبر علیها الا ممتحن قلبه للایمان»
خمس مالتان را بدهید تا رزق شما حلال شود، سپس فرمود:
اینكلام سختى است كه جز افراد با ایمانِ امتحان شده، تحمّل آن را ندارند. (وسائل، ج ۹، ص ۴۸۴)
شاید مفهوم این سخن امام امروز بیش از پیش برای ما روشن شود
زیرا می بینیم که تعداد پرداخت کنندگان خمس نسبت به نمازگزاران و روزه بگیران و عزاداران و… کمتر است.
یعنی شیعیان کمتری هستند که خمس می دهند
و خیلی از شیعیان به بهانه های مختلف از زیر بار پرداخت این واجب مالی شانه خالی می کنند.
جالب اینکه شاید اگر خمس مالشان را پرداخت کنند مبلغ اندکی شود
که همان اندک در حلال شدن کل اموال موثر خواهد بود.
منبع:http://www.ammarname.ir/node/141246
چه کسانی قرآن خواندن سر مطهر امام حسین (ع) را شنیدند؟
به گزارش گروه آئین و اندیشه فرهنگ نیوز، قرآن تلاوت كردن سر مقدس سيد الشهداء عليه السلام در معتبرترين و مستندترين روايات و اسناد تاريخی آمده است، علمای شیعه و علمای اهلسنت آن را به سند صحیح نقل کردهاند؛كه به برخي از آن موارد اشاره مي كنيم:
از جمله شیخ مفید رحمت اللهعلیه در کتاب شریف و معتبرالإرشاد مینویسد:
عن زیدبن أرقم أنه قال: مر به علی وهو علی رمح وأنا فی غرفت ، فلما حاذانی سمعته یقرأ: أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا [1] فقف - والله - شعری ونادیت: رأسک والله - یابنرسولالله - أعجب وأعجب. [2]
زید بنارقم گوید در آن روز من در میان غرفه نشسته بودم، هنگامی که سر بریده حسین علیهالسلام که بر فراز نیزه جا داشت، از برابرم گذشت، شنیدم آیه 9 سوره کهف را قرائت میفرمود: «آيا گمان کردی اصحاب کهف و رقيم از آيات عجيب ما بودند؟! » بهخدا سوگند! به مجردی که این آیه را از آن سر بریده نورانی شنیدم، موی بر اندامم راست شد و عرض کردم: بهخدا سوگند! سر بریده شما ای فرزند رسولخدا شگفتآورتر از پیشآمد اصحاب کهف است.
قطبالدین راوندی نیز مینویسد:
عنالمنهالبن عمرو قال: أنا والله رأیت رأسالحسین علیهالسلام حین حمل وأنا بدمشق، وبین یدیه رجل یقرأالکهف، حتی بلغ قوله: أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا، فأنطقاللهالرأس بلسان ذرب ذلق، فقال: أعجب من أصحابالکهف قتلی وحملی. [3]
از «منهالبن عمرو اسدی» روایت میکند که به خدا سوگند! من در دمشق دیدم که سر مطهر امام حسین علیهالسلام را بر سر نیزه کرده بودند و مردی پیش روی سر مبارک، سوره کهف را میخواند. همین که به این آیه رسید: أم حسبت أنّ أصحابالکهف والرّقیم کانوا من آیاتنا عجباً ، ناگهان سر مطهر اباعبدالله علیهالسلام به قدرت خدا سخن گفت و به زبان فصیح و شیوا، فرمود: ماجرای من از قصه اصحاب کهف شگفتانگیزتر است!
ابنشهرآشوب مینویسد:
روی أبومخنف عنالشعبی انه صلب رأسالحسین بالصیارف فیالکوفت فتنحنح الرأس وقرأ سورت الکهف إلی قوله: إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى [4] فلم یزدهم إلا ضلالا. وفی أثر انهم لما صلبوا رأسه علیالشجرت سمع منه: و سیعلمالذین ظلموا أی منقلب ینقلبون. وسمع أیضا صوته بدمشق یقول: لا قوة الا بالله. و سمع أیضا یقرأ: أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا، فقال زیدبن أرقم: أمرک أعجب یابنرسولالله. [5]
ابومخنف از شعبی نقل میکند که گفت: هنگامیکه سر مبارک امام حسین علیهالسلام را در کوفه در محل صرافها به دار زدند، آن سر مقدس تنحنح کرد و سوره کهف را تلاوت کرد، تا آنجا که میفرماید: إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى. و این جز بر ضلالت و گمراهیشان نیافزود.
در روایت دیگری مینگارد: هنگامی که سر مقدس امام حسین را بر فراز درخت زدند، شنیدند که میفرمود: وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنقَلَبٍ يَنقَلِبُونَ [6]؛ نیز در دمشق صوت آن حضرت را شنیدند که میفرمود: لا قوة الا بالله، نیز شنیده شد که میفرمود:أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا. زیدبن ارقم میگفت: یابنرسولاللّه! تعجب سر بریده تو از همه بیشتر است.
مرحوم محمدبن سلیمانالکوفی مینویسد:
[حدثنا] أبوأحمد قال: سمعت محمدبن مهدی یحدث عن عبداللهبن داهرالرازی عن أبیه عنالأعمش: عنالمنهالبن عمرو قال: رأیت رأسالحسینبن علی علیالرمح وهو یتلو هذهالآیت : أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا[الکهف: 9] فقال رجل من عرضالناس: رأسک یابنرسولالله أعجب؟ [7]
ابنحمزه طوسی مینویسد:
عنالمنهالبن عمرو، قال: أنا والله رأیت رأسالحسین صلواتاللهعلیه علی قنات یقرأالقرآن بلسان ذلق ذرب یقرأ سورت الکهف حتی بلغ: أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا فقال رجل: و رأسک - والله - أعجب یابنرسولالله منالعجب.
و عنه، قال: أدخل رأسالحسین صلواتاللهعلیه دمشق علی قنات ، فمر برجل یقرأ سورت الکهف وقد بلغ هذه الآیت أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا فأنطق اللهتعالی الرأس، فقال: أمری أعجب من أمر أصحابالکهف والرقیم. [8]
علیبن یونس عاملی مینویسد:
قرأ رجل عند رأسه بدمشق أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا فأنطقالله الرأس بلسان عربی: أعجب من أهلالکهف قتلی وحملی. [9]
سیدهاشم البحرانی نیز مینویسد:
فوقفوا بباب بنی خزیمت ساعت منالنهار، والرأس علی قنات طویلت ، فتلا سورت الکهف، إلی أن بلغ فی قراءته إلی قوله تعالی: أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا. قال سهل: والله إن قراءته أعجبالأشیاء. [10]
مرحوم علامه مجلسی رحمت اللهعلیه در کتاب شریف بحارالأنوار، بابی را به همین مطلب اختصاص داده است. [11]
از علمای اهل سنت، ابنعساکر در کتاب تاریخ مدینه دمشق مینویسد:
نا الأعمش نا سلمت بن کهیل قال رأیت رأسالحسینبن علی رضیاللهعنهما علیالقنات وهو یقول فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ [12]. [13]
و محقق کتاب در پاورقی آن مینویسد:
وزید بعدها فی م: قال أبوالحسنالعسقلانی: فقلت لعلی بنهارون انک سمعته من محمدبن أحمدالمصری، قال: الله انی سمعته منه، قالالأنصاری فقلت لمحمدبن أحمد: الله انک سمعته من صالح؟ قال: الله إنی سمعته منه، قال جریربن محمد: فقلت لصالح: الله انک سمعته من معاذبن أسد؟ قال: الله انی سمعته منه، قال معاذبن أسد: فقلت للفضل: الله انک سمته منالأعمش؟ فقال: الله انی سمعته منه، قالالأعمش: فقلت لسلمت بن کهیل: الله انک سمعته منه؟ قال: الله انی سمعته منه ببابالفرادیس بدمشق؟ مثل لی ولا شبه لی، وهو یقول: فسیکفیکهمالله و هوالسمیعالعلیم.
همچنین ابنعساکر در جایی دیگر از همین کتاب مینویسد:
عنالمنهالبن عمرو قال أنا والله رأیت رأسالحسینبن علی حین حمل وأنا بدمشق و بین یدیالرأس رجل یقرأ سورت الکهف حتی بلغ قوله تعالیأَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا قال فأنطقاللهالرأس بلسان ذرب فقال أعجب من أصحابالکهف قتلی و حملی. [13]
بنابراین، با مدارک معتبری که در اینباره وجود دارد، شکی در صحت خبر قرآن خواندن سر مبارک امام حسین علیهالسلام باقی نمیماند.
[1] آیه 9 سوره کهف
[2] الإرشاد - الشیخالمفید - ج 2 - ص 117 – 118
[3] الخرائج والجرائح - قطبالدینالراوندی - ج 2 - ص 577.
[4] آیه 13 سوره کهف
[5] مناقب آلابی طالب - ابنشهرآشوب- ج4، ص 68
[6] آیه 227 سوره شعرا
[7]مناقبالإمام أمیرالمؤمنین علیهالسلام - محمدبن سلیمانالکوفی - ج 2 - ص 267.
[8] الثاقب فیالمناقب - ابنحمزت الطوسی - ص 333.
[9] الصراطالمستقیم - علیبن یونسالعاملی - ج 2 - ص 179
[10] مدینت المعاجز - السیدهاشم البحرانی - ج 4 - ص 123
[11] بحارالأنوار - العلامت المجلسی - ج 45 - ص 121
[12] آیه 137 سوره بقره
[13] تاریخ مدینت دمشق - ابنعساکر - ج 22 - ص 117 – 118.
[14] تاریخ مدینت دمشق - ابنعساکر - ج 60 - ص 369 – 370.